FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Historier fra Landposten...

Anmeld indlæg

Dette indlæg er blevet læst 1766 gange.

Af: Postmanden, Landpost

Kære kunder! - Lidt info inden i brokker jer igen. (Og ja, nu brokker jeg mig)

Vores citron i posten er presset så meget, at der ikke er "mere" citron tilbage. - Vi kan simpelthen ikke løbe hurtigere. - På en standard vagt, skal jeg nå at besøge 2,5 husstande pr. minut i 9 timer i træk.

Det lyder måske som "ingenting" i byen, men glemte jeg at nævne at der er LANGT mellem husende på landet?. (Kører landzone)

På det ene minut, skal jeg nå at stoppe bilen, finde post 3-4 steder. (Kammet post, (håndsorteret) stang-post, (maskinsorteret), samt reklamer. - Derudover skal jeg regelmæssigt tjekke op på, hvornår der skal leveres pakke og klodser (store breve, som ikke kan være i postkassen).

Herefter skal jeg naturligvis ud af bilen, (det bliver til ca. 1200 - 1500 gange jeg stiger ind og ud af en Fiat Doblo Maxi, hvor du ofte støder hovedet på, fordi det skal gå så stærkt. - Til slut mærker du ikke noget). =) :)

Krydse en trafikeret landevej, hvor det ofte føles, at folk kører TÆT på med vilje, og på ingen måde nedsætter farten. - At give plads er en sjældenhed. (Husk at vejen er vores arbejdsplads).

Tilbage henover vejen, inden i postbilen, køre til næste hus. (Der kan være alt imellem 5 meter og 4 km.) (Tiden er igen kun ½ af det ENE minut).

Gentage forløbet igen over and over.

Så lidt respekt er på sin plads!

Så kommer der til alle JER der ikke har et husnummer på huset, eller noget er meget småt! - Det er frustrerende. Det hjælper ikke at have et flot nummerskilt, hvis jeres smukke bøgetræ står lige foran, eller hvis det står placeret, så det kun kan ses fra én side. (Sørg for at kan ses når der står en ved jeres postkasse og ser på huset). En label på 1x1 cm kan ikke ses på afstand!

Vi kan godt tælle ned, men ofte er grundene så store, at det hus du var ved hed 140, og næste hus ikke er 142, men 144 eller 146. Er der så ikke numre på, vil jeg "tro" at dit hus er 142, og ikke 146. - Ergo er jeg for langt fremme. Er der så flere i træk betyder fejlleveringer.

Kører jeg fra 140 til 144, og finder ud af fejlen, er der IKKE tid til at køre tilbage.

Få nu navn på postkassen og nummer og sal/side!

Vi har også reklamer med, og det hjælper ikke hvis der bor 6 personer i nummer 21 med navne og kun nummer.

Reklamerne er unikke og skal omdeles til den rigtige husstand, men når du står med 6 omslag der hedder Vejvej 21 (samt sal/side) så er det ikke nemt.

Bonus: Du må få din pakke i postkassen hvis der er navn på! - Du minimere også risikoen for fejllevering, og det er vel også dit ønske.

Leg ikke legen "postmanden skal huske mig og min adresse" eller "Efter et par ture husker han nok hvor postkassen er" - Nej, for posten er IKKE altid den samme.

Har vi sygemeldinger, kommer vi ofte op på 3.3 huse pr minut. (Plus nye ruter) - Vi må ikke kalde vikarer ind. (Besparelser).

Hav forståelse for os, hvis du f.eks. bor på Vej1 nr 1 og næste hus på vores rute er vej2 1. Ofte skal det gå så stærkt, at vi kun tæller / ser på numre, så snart vi er ved en adresse. (Starter med at finde 1 tallet, og stopper først, når der står 2).

Vi elsker jer, hvis vi kan nå din postkasse fra bilen! Hver gang vi ikke skal ud er en sejr. - Så hvis din postkasse står til det, så venligst flyt din skraldespand foran postkassen. (Husk vi har en bil på 4,7 meter vi skal rundt med).

Til alle jer der stiller underlige ting foran postkassen, hvorfor? Kampesten, / krukker / fliser... - I får jo ikke noget ud af det.

Kunder der hjælper, får ofte en MEGET bedre service.

Tøm din postkasse - Hvor svært kan det være?

Husk din postmand kun har 20 min pause på en 9 timers vagt, og ofte bliver den ikke holdt, for hvem vil holde pause på en kedelig landevej, i en bil med en gråt lag af støv overalt?

Vi takker alle jer få, som lader os låne jeres toilet. (Det er virkelig et problem på landet - Jeg takker kirketoiletterne og skolerne).

Hvorfor brokker i jer, når vi laver overarbejde og kører posten ud, efter 17, selvom vi har fyraftensgaranti? Alternativet er, at I får det dagen efter... Jeg ved ikke med jer, men jeg ville nok alligevel fortrække at få det samme dag


Og lige en sidste ting... Nu var det oppe i kontant, at nogle af vores kollegaer udfylder "Du var ikke hjemme sedlen" uden at forsøge at aflevere pakken. - Det er altså LØGN når der bliver sagt, at i altid kan høre os banke på - Ellers giver i ikke et Fu*k...

Jeg har ofte ringet på, og banket på... Kan SE at folk er hjemme. Igennem vinduerne. Banker på igen, går om til bagdøren, og har sommetider øjenkontakt med nogle fra huset, banker på ved bagdøren, i mens jeg prøver på at undgå at blive slået ihjel at hunden, og der bliver ikke åbnet.

Må så konstatere, at de "ikke er hjemme" og skal udfylde denne blanket, som tager længere tid at udfylde, end at forsøge at banke på.

Vi skal udfylde afsender / modtager med navn og adresse med nummer, scanne hele 3 stregkoder med vores håndterminal, der er ulidelig langsom, aflevere sedlen i postkassen, og være irriteret over at den fylde i bilen.
(Hvad værre er, at folk kommer løbene ud, så snart de opdager, at jeg er ved at udfylde sedlen, så kunne man alligevel godt få sig nosset sammen til at komme ud? - Underligt.

- Dette er SKET flere gange.
Husk på, at det logges hvor mange pakker vi kommer af med.

Vi bliver målt på, hvornår vi er hjemme og hvor meget vi har med hjem.

Så tænk over det, og hav venligst lidt forståede for dit postbud der er super stresset hele dagen.

- Nej vi har IKKE tid til at snakke. - Det er ikke fordi vi vil være uhøflige, at vi er på vej væk fra din dør, i samme sekund du har pakken i hånden, men pakkelevering er IKKE medregnet i vores omdelingstid. - Og det tager gerne 2-3 min. Eller sagt med andre ord. 7.5 husstande.
- Og vi elsker alle jer med modtagerflex.

Ps. - Husk på hvad signal det sender med hegn / låge for indkørslen. Er der mon en stor hund på den anden side? - Vi skal trods alt passe på os selv, og vi er IKKE forpligtet til at gå ind, hvis vi føler os utrygge. Vi har IKKE hundekiks mere (sparet væk).

Vi kører IKKE med GPS, men kun med et ark med alle adresser og numre på. - Vi skal huske flere ruter ned til mindste detalje.

Så, selvom i hader posten, så lad det ikke gå ud over din postmand. - Ring til kundeservice. (Ja der er ventetid, men så har du aldrig prøvet at ringe til vores HR-afdeling :´) :D - Det er ofte din ventetid x2 eller x3)

Med venlig hilsen
Postmanden

Og undskyld for det lange brok opslag, men skulle bare af med det.

Sendt den 23. oktober 2016 kl. 18:10.

Besvar dette indlæg

Tilbage til oversigten over indlæg


Hele denne tråd:

Historier fra Landposten.... Postmanden - 23. oktober 2016 18:10.

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

Ingen respekt for varernes værdi!
Gæst - 13/9 7:44

Sur fordi kunden ikke måtte springe foran i køen
Gæst - 12/9 7:13

McD tilsvinning
Gæst - 5/7 14:11

Evnesvag fruentimmer
Zeraphine - 5/7 14:10

Kan jeg betale med min gamle nokia?
Gæst - 29/6 0:47


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Det kan ikke altid ses
Tante - 10/10 12:36

Re: Rådgivning i Discount
Pølseelse - 27/9 19:51

Rådgivning i Discount
Bliversaatraet - 26/9 20:50

Re: Hvad ulækkert er der ved nøgenhed?
Pølseelse - 26/9 15:30

Re: Ang. retur-misbrug?
Pølseelse - 26/9 15:14


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)