FORSIDE   HISTORIER   DEBATFORUM   CHAT   TOP TRÆTTENDE   SPØRGSMÅL OG SVAR   OM DENNE SIDE
     
 

Når kunden er en butik

Denne historie er blevet læst 11589 gange.

Af: Gæst, uregistreret bruger

For nogle år siden var jeg ansat på en virksomhed, der distribuerede varer til en række forskellige butikker. Jeg var ansat i kundeservice, og mit arbejde bestod bl.a. i at modtage opkald fra butikker, som havde brug for ekstra leverancer, havde fået forkerte varer el.lign.

En dag fik jeg et opkald fra en bestyreren af en butik, som nærmest spyttede ud, at nu havde vi igen sendt dem den forkerte vare og i øvrigt også fejlfaktureret dem. Jeg bad hende om de oplysninger, jeg skulle bruge til at undersøge hendes bestilling, og bad hende derefter vente et øjeblik, mens jeg fandt oplysningerne på vores edb-system.

Da jeg gjorde det, slog jeg mikrofonen fra på telefonen, så jeg kunne tale med mine kolleger. Dvs. kunden kunne ikke høre mig, men jeg kunne stadig høre hende (jeg sad med et headset på). Mens jeg så sad og kiggede tallene igennem, kunne jeg høre, hvordan hun sagde til sine medarbejdere, hvor inkompetente vi var, og det havde vi sku’ nok som sædvanlig ikke evner til at finde ud af etc.

Imens fandt jeg så ud af, at der ikke var tale om en fejlleverance (og derfor heller ikke fejlfakturering), fordi butikken havde bestilt de varer en uge tidligere. Jeg kunne endda se på signaturen, at det var hende personligt, der havde indgivet varenummeret!

Jeg slog så mikrofonen til igen og fortalte hende det, og da kunne jeg ikke helt dy mig for også at sige, at det havde vi altså evner til at finde ud af! Hun fattede det dog ikke. Hun sagde bare nå og lagde røret på.

Selvom den oplevelse ødelagde resten af min dag, så fik jeg da en ting ud af det: Ansatte i servicefag kender "de dumme kunder" og mener (har jeg bemærket) ofte, at de selv tænker over det, når de er kunder, så de ikke irriterer personalet. Men når selv en servicebutik kan være "en dum kunde", så kan de ansatte det nok desværre også, når de har fri.

10. maj 2003.

<< Foregående historie     Til oversigt     Næste historie >>


Kommentarer til denne historie:

Enig.. Vortex - 11. juli 2005 16:31.

Kunder er dumme.. Kuun - 31. januar 2005 18:34.

Kommentér historien (ny tråd)

Brugernavn:

Adgangskode:

Glemt adgangskode?

Opret ny bruger

Skrive uden at oprette?
 

NYESTE HISTORIER

"3 Kruner"
Gæst - 30/5 17:08

Bedrageri til 10 kr.
Bearhard - 21/5 15:14

Dum herre
Bissen Nede F... - 2/5 0:38

Ingen respekt for vores arbejde.
Gæst - 28/2 7:19

Møgfald
Gæst - 5/2 18:51


Flere historier

 

PÅ CHATTEN NU

0 brugere

 

NYESTE DEBATINDLÆG

Re: Dette er ikke det bedste ...
Muhh - 5/6 19:32

Dette er ikke det bedste ...
D A - 1/6 23:17

Re: Princippet...
D A - 3/5 18:00

Re: Princippet...
Bissen Nede F... - 2/5 20:58

Re: Princippet...
Bissen Nede F... - 2/5 20:36


Flere debatindlæg

 
Linkpartnere
 
hedehusene-arbejdsgruppe.dk
bolighit.dk
Kasinoking.dk
Solsikkens Sang
 
Afbudsrejser
Sjove spil
Hiccup.dk - om børnetøj
Casino bonus



(Vi optager ikke længere linkbytte)